ممنوعیت برپایی کمپ های موقت و استقرار مسافران در پارک ها و بوستان ها

وی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و روزهای پایانی ماه صفر خاطرنشان کرد:

سرویس خبری تی نما : استاندار گیلان به صدا و سیمای مرکز استان و کارگروه رسانه و فضای مجازی تأکید کرد نسبت تولید و پخش محتوا متناسب با آیین های اربعین حسینی اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع عصر امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به گزارش‌های آماری ارائه شده در ستاد ملی مقابله با کرونا از وضعیت شیوع ویروس در استان‌های مختلف کشور اظهار داشت: متاسفانه توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در کشور کاهش یافته که این امر در استان گیلان هم مشهود است.
وی ادامه داد: در کنار تأکید چند باره بر رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، بر اساس یک مطالبه عمومی؛ برای تضمین مراعات همگانی جرائمی متناسب با تخلفات در سه سطح ادارات، اصناف وکسب و کارهای خصوصی و فضاهای عمومی و همچنین دستگاه های ناظر و جریمه کننده، مشخص و در مورد کسب و کارها در صورت رعایت نشدن اصول بهداشتی تذکر و پلمپ واحد صنفی در نظر گرفته شده است.

استاندار گیلان بر لزوم انجام اقداماتی جدی تر در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: با توجه به نقش موثر رسانه ها بویژه فضای مجازی، لازم است همچنان تولید محتواهای آگاهی بخش و نیز ارائه آموزش های اثربخش در زمینه مقابله با کرونا در دستور کار باشد.


وی یادآور شد: افزون بر هفت ماه است که کشورمان درگیر کروناست و در جلسات، نشست و گفتارهای مختلف از کادر درمان و تلاش های آنان قدردانی کرده ایم اما معتقدم تشکر عملی از مدافعان سلامت؛ با استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی تجلی می یابد.
نماینده عالی دولت در گیلان تنها راه مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال آن را پیشگیری آن هم با مشارکت همه افراد جامعه دانست و افزود: تاکید می کنم که شکست کرونا نیازمند عزم ملی با احساس مسئولیت اجتماعی همگانی است و لازم است در جهت تحقق این دستاورد ارزشمند، عموم جامعه خود را مسئول بدانند.
دکتر زارع بر تشدید نظارت ها در این بخش و نیز اطلاع رسانی از نحوه و نوع برخوردهای قانونی تاکید و بیان کرد: از فردا گروه های نظارت بر اصناف، اداره ها و نهادها فعالیت خود را تشدید کرده و با متخلفان برخورد قاطع قانونی صورت گیرد.

یمایی در عراق وجود ندارد ضمن آنکه در شهرها نیز هیچ راهپیمایی نمادین به‌مناسبت اربعین نخواهیم داشت.
وی اظهار داشت: طبق بیان صریح رهبر معظم انقلاب؛ با رعایت کامل اصول بهداشتی، مردم عزاداری اربعین را در منازل خود انجام دهند و با استفاده از فضای مجازی، در جهت بسط و گسترش پیام عاشورا و اهداف قیام امام حسین (ع) اهتمام ورزند.

وی همچنین بر ممنوعیت برپایی کمپ های موقت و استقرار مسافران در پارک ها و بوستان های استان و توجه فرمانداران و شهرداران به این مهم تاکید کرد و افزود: علاوه بر این؛ لازم است فرمانداران شهرستان ها نسبت به شناسایی و معرفی مکان هایی مناسب برای برپایی ایستگاه سلامت اقدام کنند.
در این جلسه رئیسان کارگروه های مختلف ستاد استانی مدیریت کرونا، گزارش هایی از اقدامات انجام شده ارائه دادند.